Reformierakond avalikustas transpordipoliitika programmi

Reformierakonna juhatuse poolt sel nädalal kinnitatud transpordipoliitika programmi eesmärk on kindlustada inimeste ja kaupade vaba, mugav, kiire ja taskukohane liikumine Eestis ning Eesti ja muu maailma vahel.

„Hästi korraldatud transport parandab inimeste heaolu ja tõstab majanduse võistlusvõimet. Inimeste vaba liikumine pole mõeldav ilma transpordivõrgustike ja -vahenditeta. Täna jääb teede ja tänavate kvaliteet endiselt maha Euroopa parimatest näidetest. Eesti ühendusteed teiste Euroopa Liidu liikmesmaadega ei vasta veel inimeste ega Eesti majanduse vajadustele, raudtee- ja lennuühendused on kesised,“ ütles Reformierakonna juhatuse liige Valdo Randpere.

Randpere sõnul peab meie eesmärgiks olema Põhjamaade tasemel teedevõrgu väljaehitamine. „Ehitame välja Tallinna ringtee, neljarealise maantee Tallinnast Tartu suunas Mäoni ning Saaremaa silla. Samuti jätkame Tallinn-Narva maantee rekonstrueerimist ja riigi kruusateedele tolmuvaba katte ehitamist,“ lausus Randpere.

„Et liikumine oleks reisija jaoks mugav ja sujuv, tuleb teabe saamiseks ja piletite ostmiseks mistahes Eesti piires liikuvale ühistranspordivahendile luua üks keskne veebikeskkond,“ lisas Randpere.

Riigikogu majanduskomisjoni esimehe Urmas Klaasi hinnangul jääb ühistranspordi arendamise kõrval Eestis liiklemisel väga oluliseks maanteetransport. „Üks mis kindel  – sõiduautosid me maksustada ei kavatse, küll aga soovime kaotada raskeveokimaksu ja muuta selle maanteetasuks, mida hakatakse võtma ka välismaistelt raskeveokitelt,“ märkis Klaas.

„Kindlasti on väga oluline liiklusohutuse suurendamine.Selleks  varustame põhimagistraalid vajalike barjääride, peale- ja mahasõitudega, et need oleksid läbitavad ühtlase kiirusega ning jätkame põhimagistraalide ohtlike lõikude ja ristmike valgustamist. Jalakäijate ja jalgratturite ohutuse suurendamiseks jätkame kergliiklusteede arendamist,“ sõnas Klaas.

Klaasi sõnul on Eesti lennunduspoliitika lähimaks suureks sihiks võimalus lennata Tallinnast kõigisse olulisematesse Euroopa ärikeskustesse ja tagasi ühe päeva jooksul. „Pikaajalisemaks eesmärgiks on muuta Tallinna lennujaam Põhja-Euroopa Aasia-suunaliste lendude keskuseks. Niisamuti on vaja kaasaegset maismaaühendust Eesti ja Lääne-Euroopa vahel. Berliin-Tallinn-Helsinki-Peterburi kiirtee valmimine on lähituleviku küsimus.“

„Selleks, et edendada Eesti-sisest veeliiklust ja arendada väikesadamaid, rakendame praamivedudel saarte püsielanikele ja saartel registreeritud autodele 50% hinnasoodustust. Peame õigeks ehitada riikliku tellimusena Rohuküla-Heltermaa liinile sobivad laevad. Siseturismi elavdamiseks ja uute töökohtade loomiseks investeerime EL vahendeid väikesadamate arendamiseks sihiga, et igal saarel oleks oma sadam,“ tutvustas majanduskomisjoni esimees Urmas Klaas Reformierakonna transpordipoliitika põhimõtteid.

Reformierakonna juhatuses sel nädalal kinnitatud transpordipoliitika programm on avatud avalikule arutelule ning seisukohtade kujundamiseks saadetakse see valdkonna ekspertidele ja laiemale avalikkussele. Täisprogramm on lisatud pressiteatele.

Eelnevalt on Reformierakonna juhatus heaks kiitnud ja avalikule arutelu esitanud haridusprogrammi, mille eesmärk on viia Eesti hariduse kvaliteet Põhjamaade tasemele ning energeetikaprogrammi, mille sihiks on energiajulgeoleku saavutamine tarbijale võimalikult soodsa hinnaga.

Reformierakonna haridusprogrammiga tutvu siin:  www.reform.ee/haridus ja energeetikaprogrammiga siin: www.reform.ee/energeetika.

Lisainfo:

Silver Pukk
Reformierakonna kommunikatsioonijuht
silver@reform.e
509 7147

Kategooria: Blogi Kommentaare: 0

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata.