Kuidas Arengufondi tegevusi ja ettevõtlusõpet koolides paremini sidustada?

Täna andis Arengufondi uus juht Tõnis Arro Riigikogule aru oma plaanidest järgmisteks aastateks.

Mulle avaldasid muljet tema presentatsiooni lõpus olnud ambitsioonikad numbrid, mis puudutasid inimeste kaasamist ja nende teavitamist ettevõtlusega tegelemisel. Küsisin, kas ta on mõtelnud, kuidas saaks seda ideed integreerida või seostada ka põhikoolides ja gümnaasiumides õpetatava ettevõtlusõpetusega.

Arengufondi uus juht täna Riigikogus

Tõnis Arro vastas nii:

“Aitäh, see on väga õige küsimus! Täna on koolides fakultatiivainena kohustuslik pakkuda ettevõtlusõpet ja 140 kooli on valmis seda tegema. Me oleme üsna täpselt vaadanud, mida nad siis seal õpetavad, ja oleme veendunud, et põhiliselt on see algne idee, et peaks ettevõtlusõpet pakkuma, moondunud majandusõppe pakkumiseks. See on üks asi, millega ei ole muud midagi teha kui aidata neid õpetajaid ja koole sellega, et luua paremaid ettevõtluse õppematerjale, pakkuda paremaid lugusid või kaasuseid. Iga ettevõtluse õpetaja teab väga hästi, et kui ta tahab ettevõtlusloengut pidada, siis ta võib hetkega laadida alla Harvardi kaasusi Bill Gatesi või Steve Jobsi kohta, aga ühe tavalise Eesti ettevõtja lugu on tal väga raske leida, mis oleks professionaalselt ette valmistatud. Ja niisuguste lugude tootmine, nendest … tegemine, võib-olla mingite väikeste videofilmide materjalide tegemine oleks niisugune asi, millega me saame aidata neid ettevõtluse õpetajaid, kellel täna ei ole tegelikult selleks mingisugust ettevalmistust ega mingit kogemust. Ühiskonnaõpetuse õpetaja võib väga tubli õpetaja olla, aga kui ta ei ole ise ettevõtlust õppinud ja kogemusi ei ole, siis tema õpe ja õpik on pigem majanduskeskne. See õpe ei saa olla väga tulemuslik. Me tõesti tahame sellele väga palju kaasa aidata ja oleme ka selleteemalist tegevust alustamas Haridusministeeriumi ning Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumiga koos.”

Kategooria: Blogi Kommentaare: 0

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata.