ERM saab olema raske kivi kanda

Tegemised 1. jaanuar- 19. märts 2012

Aasta esimene kvartal hakkab läbi saama. Selle ajaga on toimunud päris palju huvitavat, millest lühidalt järgmistel ridadel.

Märksõnadena võiks välja tuua kõrgharidusreformi, ACTA, Kreeka abipaketi, tippspordi rahastamine, ERM-i ning palvushommikusöögi Washington DC-s.

Tippspordi riiklik rahastamine sai käsitletaval perioodil tänu riigikontrolli aruandele päris palju tähelepanu. Välja toodi spordi rahastamise liigne allikaterohkus ning segastena tunduvad prioriteedid. Prioriteete oleme aasta-aastalt sättinud ning tänane seis on minu arvates hea. Ei ole riik see, kes ütleb, et meie sportlased toogu Londonist 3 kulda. Seda saab heal juhul teha vastav alaliit koos sportlase ja treeneriga, kes on endile vastavad sihid seadnud. Mis puudutab rahastamisallikate mitmekesisust, siis leian, et see on pigem kasuks väiksematele taotlejatele, kel säilib ühe võimaliku allika ärakukkumisel teisi alternatiive. Spordi ja tervislike eluviiside teemadel sai seetõttu mitmeid nõupidamisi peetud- istumisi kultuuriministriga, kohtumisi riigikogu spordi- ja liikumisharrastuse toetusrühmaga, arutelusid EOK jt spordi eestvedajatega.

Kultuurikomisjonis on viimase poolaasta teema kindlasti kõrgharidusreform. Samas on kuumaks teemaks ka muuseumid, eelkõige uus ERM. Minu arvates on sellises mahus muuseumi ehitamine tänases seisus üle meie võimete (ca 90 M eurot!) ning selle asemel peaksime kaaluma alternatiive. Paraku tegi valitsus hiljuti otsuse ERM Kulka rahade eest siiski valmis ehitada. ERM saab olema raske kivi kanda, see on kindel.

Korrapäraselt on kogunenud nii hasartmängumaksu nõukogu kui ka maaelu edendamise sihtasutus. Mitmed vajalikud ja head projektid üle Eesti on seeläbi toetust leidnud.

Tore, et riigikogus käib palju külastajaid. Minagi võtan soovijad alati avasüli vastu. Nii näiteks käis mul jaanuari keskpaigas riigikogus külas grupp noori liikumisest Youth for democracy, kellega vestlesime noorte võimalustest poliitikas kaasa rääkida ning loomulikult ka kõrgharidusreformi arengutest. Veebruaris võõrustasin aga esimese klassi noori, kellega viisime läbi meeleoluka mängu selgitamaks, mis on valimised ning kuidas need käivad.

Jaanuarikuine riigikogu fraktsiooni visiit viis meid Lääne-Virumaale. Külastasime Tapat, Palmset, Rakveret ja Kundat. Esinesin Kunda gümnaasiumi noortele teemal, kuidas teha valikuid ning astuda iseseisvasse ellu.

Jaanuari lõpus külastasin Haapsalu rotary klubi, kus juba traditsiooniliselt rääkisin poliitilisest olukorrast riigis ning vastasin huviliste küsimustele. Keskseks teemaks kujunes paratamatult kõrgharidusreform.

Reformierakonna maakonnaorganisatsiooniga oleme samuti aktiivses tegevuses. Lisaks korrapärastele juhatuse koosolekutele ja piirkondlikele koosviibimistele oleme ühes maavanemaga asunud külastama Läänemaa omavalitsusi. Esimene visiit toimus Ridala valda. Loe ka siit! Seejärel käisime Nõval, kus avasime muuhulgas ka Variku külaseltsi uue maja.

Variku seltsimaja avamas

Visiit Ridalasse

Üks põnevamaid kogemusi oli kahtlemata osalemine USA-s Washington DC-s rahvuslikul palvushommikusöögil. Loe lähemalt:

Veebruari alguses osalesime ühes Urmas Klaasiga erakonna Tallinna piirkonna koosolekul, kus rääkisime taas kõrgharidusreformist.

Tallinna PKO koosolekul

Õpetajate võrguturniir Paides

Eesti Koolispordi Liidu tegemised võtavad arvestatava osa ajast- juhatuse koosolekud, nõupidamised, üritused. Üritan aktiivselt osaleda kõikvõimalikel meie poolt korraldatavatel ettevõtmistel- näiteks aasta alguses Paides õpetajate võrkpalliturniiril, veebruaris Viljandis Sadolin cupil, Pärnus Jääfestivalil jne. Mitmed alaliidud on huvitatud meiega koostööst, nii oleme pidanud läbirääkimisi maletajate, triatleetide, kiirkäijate jt.

Jääfestival Pärnus

Haapsalu raudtee temaatika on vahelduva eduga ikka kohaliku ajakirjanduse jututeemaks. Kuid mitte vaid ajakirjanduse. Osalen vastava töörühma tegemistes, kus analüüsime ja valmistame ette projekti meie idee ellurakendamiseks- raudtee Riisiperest Haapsallu!

Veebruari lõpus kogunesid erakonna omavalitsusjuhid Haapsalus FraMares. Arutlesime erakonna arengute ning KOV-ide tulubaasi teemal. Loe ka siit!

RE omavalitsusjuhid Haapsalus

EELK Haapsalu koguduse nõukogu koosolek toimus traditsiooniliselt pühapäeval, mis algas jumalateenistusega vastremonditud Jaani kirikus ning jätkus nõukogu aruteluga.

Kirikunõukogu koosolek

Reformierakonna motivatsiooniüritus Haapsalu bowlingus

Veebruaris osalesin Reimo Nebokati korraldatavas koolitusprogrammis Haapsalu vanalinna bowlingus, mille eesmärk on tuua kokku Läänemaa koolinoored, rääkida neile spordist ja tervislikest eluviisidest ning õpetada ka bowlingut mängima. Rääkisin Lihula ja Noarootsi noortele oma seostest spordiga ning tervislike eluviiside tähtsusest.

Minister Lang Haapsalus

Veebruaris külastas Haapsalut kultuuriminister Rein Lang, kellega rääkisime ERM-i tulevikust, ACTA-st jm päevakajalistest teemadest.

Vabariigi aastapäeva nädal oli tihe, mahutades nii linnapea kui presidendi vastuvõtu, aga ka kaks erakorralist täiskongu istungit lisaks tavaistungitele. Teemaks Kreeka abipakett. Leian, et Eesti kohus ühtse rahaliidu liikmena ning partnerina EFSF-is ja tulevikus ka ESM-is, on hätta sattunud kolleege abistada. Seda selleks, et vältida võimalikku doominoefekti, mis meid kõiki (kui seotud turge) võib kaasa tõmmata. Ja selle tagajärgi ärme parem soovigi ette kujutada. Olgu veel kord öeldud, et tegu on garantiiga. Parem karta kui kahetseda.

28. veebruari külastasin erakonnakaaslasi Jõhvis, kus rääkisin gümnaasiumivõrgu korrastamisest ning kõrgharidusreformist. Järgmisel päeval, harukordsel 29. veebruaril, kohtusin Eesti avatud noortekeskuse (ANK) juhtidega, kes olid Soomest Tallinnasse toonud mobiilse noortekeskuse- bussi, mis sõidab ringi Soome omavalitsustes, kus ANK-e pole. Igatahes toetamist vääriv algatus ka Eestis.

Noortekeskus ratastel

1. märtsin kogunesime EOK-sse, kus rääkisime spordi rahastamisest, eelkõige kohalike omavalitsuste panusest. Õhtul külastasin erakonna Alatskivi piirkonda, kus teemaks Alatskivi kooli säilitamine ning gümnaasiumireform laiemalt. Leian, et piirialadele, saartele ning muudele strateegiliselt olulistele piirkondadele tuleb koolivõrku optimeerides tagada võimalus teatavateks eranditeks. Alatskivi on üks nendest.

Gümnaasiumivõrgu korrastamise plaanidest käis minister Aaviksoo rääkimas ka riigikogu kultuurikomisjonis. Seal tekkis palju küsimusi. Loe siit!

Läänemaa naistele lilli jagamas

Naistepäeval jagasime Haapsalu naistele tulpe, nagu ilusaks tavaks saanud. Õhtu lõpetasime erakonna motivatsiooniüritusega Haapsalu vanalinna bowlingus, kus pidasime meeles reformierakondlastest naisi.

Raplamaa piirkonna koosolekul haridusest rääkimas

12. märtsil külastasin erakonna Rapla maakonnaorganisatsiooni, kus arutlesime samuti gümnaasiumivõrgu ümberkorraldamise teemal, seda Rapla näitel.

14. märtsin osalesin riigikogu igakuisel palvushommikusöögil, kus rääkisin oma Washingtoni reisi muljetest.