Sotsiaalsed garantiid treeneritele!

Tegemised 20. september- 20. oktoober 2010
21. septembril toimunud sporditöörühmas arutasime teemasid, mis 11. novembril toimuval Eesti Spordi Kongressil samuti arutlusele tulevad. Üheks nendest on treenerite sotsiaalsed garantiid, millega tuleb kindlasti tegeleda. Täna saavad enamik treenereid vaid stipendiumeid, millel puuduvad erinevalt töölepingust sotsiaalsed garantiid (pension, haigekassakindlustus jne). Kui soovime spordi vallas muutusi paremuse poole (ning ka edaspidi tiitlivõistluste medaleid), tuleb sellele lähiajal kindlasti rõhku pöörata.

Teine oluline teema, mis vajab korrigeerimist, on spordi rahastamise killustatus. Ka selles osas otsime lahendusi. 11. novembril kongressil kinnitatava dokumendi- "Eesti spordi riiklikud arengusuunad"- üritame tuua ka Riigikogu ette kinnitamiseks.

Kuulsad Haapsalu sallid Riigikogu seinu kaunistamas

Sama päeva õhtul toimus ka koopaorava üritus, kus Hanno rääkis sotsiaalvaldkonna hetkeseisust, puudutasime ka 2011. aastal riigieelarvet.

23. septembril toimusid Läänemaa MV kergejõustikus Noarootsi staadionil. Kehva vormi kiuste, kuid tugevate vastaste puudumise tõttu, õnnestus ajaga 10.06 võita hõbemedal.

3000m stardi eel Läänemaa MV Noarootsis

Laupäeval, 25. septembril toimus Olümpia hotellis Reformierakonna volikogu koosolek. Teemaks riigikogu valimiste võit.

29. septembril külastasime Reformierakonna fraktsiooni esindajatega Tallinnas Mustamäel asuvat Tehnopoli teadusparki. Tore oli näha, kuidas targad inimesed innovatsiooni teevad. Meeldiv oli ka see, et koostöö TTÜ-ga on seal tegutsevatel ettevõtetel üpriski tihe. Näiteks kasutatakse ülikooli laboreid, kuid võetakse tööle ka tublisid üliõpilasi.

30. septembril külastasime kultuuri- ja keskkonnakomisjoniga Läänemaad. Kõigepealt kohtusime vallarahvaga Pürksis, Noarootsi vallamaja saalis ning arutlesime keskkonnatemaatikate üle. Hiljem läksime Rannarootsi muuseumi Haapsalus ning kohtusime kohalike rannarootslaste esindajatega. Loe ka SIIT!

Kohtumine rannarootslastega Rannarootsi muuseumis

Laupäeval, 2. oktoobril võtsin kokku Haapsalu noored reformikad (HNRK), et arutada tuleva Tuksi sügisseminari päevakava ja organiseerimist.

HNRK-d aktiviseerimas, Kongo hotellis

Järgmisel päeval toimus Paide-Türi rahvajooks. Ajaks sel korral 49.44 ning koht üldkokkuvõttes 25.

Kiviheitemasin Lihula linnusemäel

4. oktoobril külastasime Riigikogu esindusega Läänemaa kuu raames minu kodumaakonda. Vaatasime Risti raudteemonumenti, käisime Paliverre kavandatavas spordikompleksis, vastrenoveeritud noortekeskuses, Kullamaal Üdruma külaseltsis, Lihula linnusemäel ja huvikoolis, Matsalu rahvuspargis ning ettevõttes K-Met. Järjekordselt saab tõdeda, et Läänemaal on tublid ja aktiivsed inimesed.

Kuulamas ülevaadet Lihula valla tegemistest vana mõisa ees.
Punastes saabastes volikogu esimees Tiina Lobja

Järgmisel päeval kogunes taas spordi töörühm, kus tegime vahekokkuvõtteid teematöögruppide aruteludest ning valmistasime põhja Eesti spordi riiklikeks arengusuundadeks.

7. oktoobril külastasime Reformierakonna fraktsiooniga Tartut. Andsime ühes Rein Aidmaga Tartu Karlova Gümnaasiumis 11. ja 12. klassidele ühiskonnaõpetuse tundi. Targad noored. Hiljem külastasime Tartu teadusparki. Tore, et nüüd on nii Tehnopol kui ka Tartu teaduspark oma silmaga üle vaadatud. Edu!

Tartu tehnopargis

Õhtul osalesin Tallinna Tehnikaülikooli sünnipäevavastuvõtul. Tore oli üle pika aja vanu koolikaaslasi ning alma materit kohata.

Laupäeval jooksin Ekideni Eesti MV-l 10 km 35.20-ga, mis on ligi minuti võrra kiirem kui eelmisel aastal.

Teisipäeval võõrustasin Riigikogus Oru kooli. Lisaks ekskursioonile lossis ning Pika Hermanni tornis, rääkisin noortele riigikogu tööst ja poliitilisest olukorrast. Peab tunnistama, et esitati ka palju asjalikke küsimusi.

Õhtul rääkisin RE Tartu piirkonnale hariduspoliitikast. Fookuses kõrghariduse rahastamine, PGS ja spordiharidus.

Avinurme volikogu saalis erakonna uutele liikmetele rääkimas

Reedel kohtusin RE Avinurme, Lohusuu ja Tudulinna piirkonna uute liikmetega ning tutvustasin erakonda. Eelnevalt külastasime kohalikku pastoraati, millest on nüüd tehtud käsitöökoda ja muuseum, erakapitalil põhinevat teist käsitöökeskust ning Avinurme gümnaasiumit. Tänud võõrustajatele, väga meeldiv oli.

16.-17. oktoobril korraldasime Tuksis legendaarse Haapsalu Noorte Reformiklubi Tuksi sügisseminari. Oli ääretult meeleolukas, nagu alati 🙂 Sama ürituse raames korraldasin ka RE Lääne MKO juhatuse koosoleku, kus teemaks lisaks piirkondlikele ülevaadetele ikka tulevate riigikogu valimiste võitmine. Loe ka SIIT!

Esmaspäeval, 18. oktoobril jagasime hasartmängumaksu nõukoguga taas toetusi spordi-, kultuuri-, haridus- ja sotsiaalprojektidele.

Õhtuks kutsusin kokku Reformierakonna hariduse töörühma, mille külaliseks sel korral TTÜ rektor Andres Keevallik. Arutlesime kõrghariduse ja selle rahastamise teemal.

Reformierakonna haridustöörühma juhatamas

Järgmisel päeval oli kultuurikomisjonis arutlusel uus Muinsuskaitseseadus. Kuulasime erinevad osapooled ära ning asume üheskoos eelnõud heaks seaduseks tegema.

Õhtul osalesin Läänemaa Raamatukogus lugemispäeval, kus laenutasin huvilistele erinevat lektüüri. Toredad inimesed ning rahustavad raamatud moodustasid üheskoos suurepärase stressivaba töökeskkonna. Nautisin.

Kolmapäeval külastasime arendusjuht Tõnu Parbusega Haapsalu väikelastekodu ning andsime lastele üle nostalgiapäevadel vanakraami müügist saadud raha eest ostetud DVD-mängija ning kotitäie komme. See on vähim, mis nende laste jaoks teha saame.

Päeva teine pool möödus Riigikogus 2011. aasta riigieelarvet läbi töötades. Lõpetasime I lugemise.

* kõik fotod pärinevad erakogust