“Lilled õitsevad puude otsas…”

… ütles mu sõbra väike tütar, silmitsedes uhketesse õitesse uppuvat pirnipuud Toopuiesteel.
Kätte ongi jõudnud aasta üks ilusamaid aegu- kevad, mil puid ja põõsaid kaunistavad hästi lõhnavad õied ning peenrad on õidepuhkenud lilli täis. Ilus.

Tegemised 24.04-24.05

Aprilli lõpus esinesin piirkondlikel valimisseminaridel Paides, Jõhvis ja Põltsamaal. Rääkisin erakonnakaaslastele oma kogemusest viimastel viitel valimistel. Ma usun, et me võidame!

Aprilli viimasel nädalavahetusel toimus Haapsalus “õudsaks” traditsiooniks kujunenud Haapsalu Õudusfilmide Festival (HÕFF). Loomulikult oli kohal PÖFF-i ema Tiina Lokk. Festival algas suursuguse rongkäiguga läbi linna. Filme oli sel aastal taas seinast seina, nagu ka külastajaid, keda oli kevadisse Haapsallu saabunud setust ja saarest. Kui viimane seanss lõppes, oli Haapsalu vajunud paksu uttu, nagu oleks keegi militaarse tosupommi linnas õhkinud. See udu oli lihtsalt nii teemas, et tekkiski tunne nagu oleks sattunud kinosaalist reaalsesse õudukasse. Mõnus. Aitäh korraldajatele. Kindlasti tuleb seda vahvat ettevõtmist ka järgnevatel aastatel toetada.

Samasse nädalavahetusse jäi ka Eesti Koolispordi Liidu (EKSL) selle aasta üks suuremaid ettevõtmisi- koolinoorte teatevõistlustesari “Tähelepanu, Start”- traditsioon aastast 1957! Toimusid finaalid. Paide spordihalli oli kokku tulnud sadu noori üle Eesti, et selgitada parimad. Üks selle aasta suuremaid õnnestumisi oli kindlasti ka see, et meil õnnestus sõlmida ERR-iga leping meie spordisarja ülekandmiseks Eesti rahvustelevisioonis ETV2. Linastus 4 osa ning selleaastased teatevõistlused olid ka läbi aastate osavõtjaterohkemimad.

1. mai, nagu ikka, viis mind Viljandi järve jooksule, kus erilise ettevalmistuse puudumisele vaatamata õnnestus joosta rahuldav aeg- 43:47. Tõsi, isiklik mark jäi 2 minuti kaugusele.

Järgmisel päeval korraldasime EKSL-iga Pärnus koolinoorte 3×3 kossuturniiri finaalseeria. Sajad korvpallisõbrad täitsid Pärnu spordihalli. Oli tore sportlik päev, kus isegi sai kätt proovitud.

Reformierakonna Läänemaa organisatsiooni juhatus kogunes mai alguses oma korralisele koosolekule. Piirkondades käib tubli töö sügisesteks valimisteks valmistudes. Plaanime oma nimekirjaga välja minna kõikides Läänemaa omavalitsustes.

Haapsalu kuurordihooaeg sai avatud Kuursaalis toimunud suvemuusikakontserdiga.

Pika traditsiooniga Tartu jooksumaratonile sai vastu mindud puhanuna, vähese treeningu pealt. Ilmselt seetõttu kujunes lõpuajaks 1.28, mis on napp minut aeglasem kaks aastat tagasi joostud isiklikust tippmargist.

13. mail külastasin Kalle Pallingu kutsel Reformierakonna Harku piirkonda, kus arutasime valla koolivõrgu tuleviku teemal. Tabasalu gümnaasium peab igal juhul jääma ja jõuliselt edasi arenema, oli meie lõppjäreldus.

Maikuu fraktsiooni väljasõit viis meid Viimse Reliikvia radadele Põlvamaale. Kagu-Eesti oma võrratu kevadiselt tärkava lopsaka loodusega on paik, kus ka tööd tehes saab end tunda kui puhkusel. Tõeliselt mõnus. Mina kui peamiselt hariduspoliitik külastasin oma grupiga Põlva ja Räpina gümnaasiumeid, Räpina aianduskooli ning loomekeskust. Põlvas andsime Urmas Klaasiga ka füüsikatunni, kus päevateemaks võnkliikumine, kuid sel korral keskendusime peaasjalikult uue põhikooli- ja gümnaasiumiseaduse muudatustele. Müts maha Kaido Kõivu, Meelis Mälbergi, Urmas Klaasi ja teiste Kagu-Eesti meeste-naiste ees, kes selle suurepärase visiidi hea käekäigu eest seisid. Taas kord väga toredad mälestused.

Sellesse nädalavahetusse jäi ka Värskas toimunud Extreme-orienteerumine, kus ma oma elu esimese stardi tegin, ühes Meelis Mälbergi ja Kalle Pallinguga. Distants oli väga mitmekesine. Läbimiseks tuli kasutada nii kanuud, ratast, jalgu kui ka ujumispükse. Eel-eelviimasesse punkti jõudsime liidritena, kuid kuna eelviimane punkt ununes (kummalisel kombel) võtmata, saime 30 trahviminutit, mis langetas meid 17 meeskonna seas 7. Ikkagi väga tore kogemus ning päris korralik ca 2 ja poole tunnine treening.

Hasartmängumaksu nõukogus ning Maaelu Edendamise Sihtasutuse nõukogus jätkus korraline tegevus väärt projektide toetamise ja garanteerimisega.

Kevad on EKSL-i jaoks kõige kiirem aeg, kuna sellesse perioodi kogunevad reeglina erinevate spordialade finaalid. Samuti Üldkogu. Viimased nädalad ongi meie meeskonnal möödunud tiheda töö tähe all, tehes kokkuvõtteid peagi lõppevast koolispordihooajast kui ka planeerides juba uut perioodi, otsides toetajaid ning valmistudes suvel juba 8. korda toimuvateks EKSL-i suvemängudeks “Meri ja Päike”.

22. mail kohtusin Riigikogus Eesti ühiskonnaõpetuse olümpiaadi võitjatega. Selle tänuväärse ettevõtmise taga seisab minu majandusõpetaja Heinar Tuulberg Haapsalust. Suured kiidusõnad selle vahva traditsiooni algatamise ja vedamise eest. See oli juba 15 aastat tagasi, mil meie majandusklass ühe esimesena analoogses projektis esimest korda kaasa lõi. Aitäh ja jõudu, ikka edasi!

Eile kohtusin parlamendis Kristiine Gümnaasiumi 9. klasside noortega. Rääkisin neile Riigikogu tööst ning arutlesime aktuaalsematel üldpoliitilistel teemadel. Näiteks, mida toob endaga uus põhikooli- ja gümnaasiumiseadus. Küsisin noortelt, kas nad teavad, mis mind nende kooliga seob? Esiti vist ei lõigatud lahti, kuid vähemasti õpetaja teadis kindlasti, et mu vend Margus on nende koolis kehalise kasvatuse õpetaja. Seega polegi päris võõras. Tublid noored.

Täna korraldasime Tallinnas Oru hotelli konverentsisaalis EKSL-i üldkogu, kus kohal 20 liikmesorganisatsioonist 17. Päevakorras tegevus- ja majandusaastaaruannete ülevaade ning kinnitamine, revisjoni akt ja tulevaste plaanide seadmine.

Juba homme ootab aga heade mõtete linnas ees Tartu olümpiajooks, erakonna Üldkogu ning Suur valimiskoolitus.