Jätkan võitlust Haapsalu raudtee taastamise nimel

Neljapäevane Lääne Elu kirjutab, et Reformierakond on raudtee taastamise vastu. See ei vasta tõele. Reformierakonnas on palju neid, kes Haapsalu raudtee taastamise ideed toetavad ja on ka inimesi, kes kahtlevad selle majanduslikus tasuvuses. Kalev Kallemets esindas antud leheloos enda isiklikku seisukohta, milleks tal on loomulikult õigus.

Möödunud aasta alguses soovisin teada saada, kui palju inimesi toetab Haapsalu raudtee taastamise ideed. Selleks lõin 2013. aasta jaanuaris Facebooki lehe „Taastame Haapsalu raudtee“, millega on tänaseks liitunud ligikaudu 6000 inimest. See aukartustäratav toetajaskond on andnud mulle tuge ja kindlust raudtee taastamise teemaga edasi tegeleda.

IMG_1011.JPG

Selle aasta alguses moodustasin Riigikogus Haapsalu raudtee toetusrühma, kuhu kuulub 16 parlamendiliiget. Nendest kaheksa on Reformierakonnast (Lauri Luik, Kalle Laanet, Kristen Michal, Innar Mäesalu, Tarmo Mänd, Kalle Palling, Valdo Randpere, Imre Sooäär), kolm sotsiaaldemokraati (Neeme Suur, Kalev Kotkas, Rainer Vakra), kolm IRL-i saadikut (Liisa-Ly Pakosta, Tõnis Palts, Aivar Riisalu) ja vaid kaks keskerakondlast (Lauri Laasi ja Jüri Ratas). Otsi kui hästi tahad, sellest nimekirjast ei leia Juhan Partsi, kes täna räägib 180 kraadi teist juttu – milline iroonia.

Kui Juhan Parts oli veel majandus- ja kommunikatsiooniminister, siis nägime suurt vaeva, et selle teemaga üldse tema jutule pääseda. Minu küsimusele riigikogus, et miks on arengukavas muudetud meie poolt majanduskomisjonis tehtud Haapsalu raudtee kohta käivat sõnastust, vastas Parts tookord lakooniliselt: „Mulle tundus, et see sõnastus on parem kui majanduskomisjoni poolt ette pandud sõnastus.“ Tegelikult tähendas see seda, et minister kärpis Haapsalu raudtee taastamise ideel tiivad.

Innar Mäesalu ja Neeme Suur on need riigikogu liikmed, kellega oleme üheskoos Haapsalu raudtee taastamise nimel kulutanud mitmeid uksi, motiveerinud inimesi ja selgitanud teema olulisust ning osalenud väga paljudel selleteemalistel aruteludel. Ma olen veendunud, et mitte asjata. Kindlasti jätkame võitlust Haapsalu raudtee taastamise nimel!

Lauri Luik
Riigikogu Haapsalu raudtee toetusrühma esimees
Riigikogu Kultuurikomisjoni esimees

Kategooria: Blogi Kommentaare: 1

Üks kommentaar artiklile Jätkan võitlust Haapsalu raudtee taastamise nimel

  1. Tõnis Bramanis kirjutab:

    Kahjuks ei ole Jaanus Karilaid minu sõber, seega ei saanud teemat kommenteerida tema Facebooki seinal, seega teen seda siin.

    Kõiki detaile teadmata – teades vaid seda, et Lauri on teemaga tegelenud juba mõnda aega, ei julgeks mina üldistades väita, et Reformierakond selle takistuseks on. Suure tõenäosusega pöörab Lauri ka oma erakonna skeptikuid “Haapsalu-raudtee-usku” igal võimalusel. Tõenäoliselt on tulevikus Lauri ise üldse kogu RE võtmeisikuks ja siis ei ole kahtlust, et on toetus olemas – isegi kui see peaks olema populistlikel eesmärkidel – vahet pole.

    Selge on see, et ühise eesmärgiga inimestel tuleb jõud ühendada ja igasugu koostööd kahjustavaid väiteid vältida, isegi siis kui väite sisu võib kiskuda tõe poole. Püüame näha ikka pikemas perspektiivis eesmärki ja teha selle edendamiseks kõik endast olenev!

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga