Elu kõige soojem suvi

Tegemised 14. juuni- 11. august 2010
Kaunid ilmad, keskmine temperatuur tugevasti üle 25 kraadi (kohati 36!), lillelõhn, soe merevesi, vahvad kultuuriüritused ja suvised töötoimetused, toredad inimesed, päike, kuum rannaliiv, mahe tuul ja ilus loodus… need on märksõnad, mis käsitluse all olevat perioodi ennekõike meenutavad.

2010. aasta valgeim öö Haapsalus. Foto: erakogu

Tore, kui inimesed kooli lõpetavad. HWG lõpetamine. Foto: erakogu

Taebla kooli lõpetamine. Foto: erakogu

14. juunil kogunesime riigikogu sporditöörühmaga, kus leppisime kokku, et riikliku spordi arengusuundade edasine menetlemine jätkub septembris. Sügisel soovime spordi riiklikud arengusuunad riigikogus vastu võtta.

Hannoga Nõval. Foto: erakogu

Samal päeval külastasime sotsiaalminister Hanno Pevkuriga Nõva valda. Kohtusime erakonnakaaslaste ja vallajuhtidega ning arutasime hooldekodu rajamise võimalikkust Nõvale. Peale seda kohtusime valla eakatega, keda oli kokku tulnud ca 30-40 ning vastasime huviliste küsimustele.

RE hariduspoliitika töögrupp läbi juhataja silmade. Foto: erakogu

15. juunil kutsusin kokku Reformierakonna hariduspoliitika töörühma. Teemaks erakonna hariduspoliitiliste teeside arutelu. Ülevaate programmist andsid Paul-Eerik Rummo ja Toomas Kruusimägi.

Järgmisel päeval osalesin riigikogu palvushommikusöögil, mille eesmärk on korra kuus ühes riigikogu teiste kolleegidega arutleda kristlike väärtuste üle laiemalt ning lahata muid olulisi teemasid parteiüleselt.

Saaremaa ainsad töötavad tuulikud. Foto: erakogu

17.-18. juunil külastasin ühes teiste fraktsioonikaaslastega Saaremaad. Kohtusime erakonnakaaslastega ning kohalike tublide inimestega, et rääkida saare olevikust ning tulevikuplaanidest.

19. juunil avasime Haapsalus kuurordisuve. Vaatamata vihmasele ilmale oli meie imeilusale promenaadile kogunenud sadakond inimest, kes kõik soovisid osa saada selleks spetsiaalselt valmistatud näitetükist. Avasime muuhulgas ka minu ammuse unistuse- jääkaru skulptuuri.

Kuurordisuve avamine promenaadil. Foto: erakogu

21. juunil külastasime hasartmängumaksu nõukoguga Türi valda. Tutvusime vastrenoveeritud Türi kultuurikeskusega ning jagasime igakuiseid projektitoetusi. Juulikuine hasardi nõukogu toimus tavapäraselt Tallinnas riigikogus.

Türi kultuurikeskusega tutvumas. Foto: erakogu

Järgmisel päeval osalesin Haapsalu linnuses peetud rahvajaanipäeval. Lõke oli kõrge ning meeleolu ülev. Võidupüha ja Jaanipäev möödusid mööda Läänemaad eri jaanitulesid külastades. Sinna mahtusid jaanituli Haapsalu jahtklubis, Kuliste aasal Paliveres ning Taeblas.

Pööriöö jaanituli Haapsalu linnuses. Foto: erakogu

… ja jaanituli Veskiviigi sadamas. Foto: erakogu

26. juunil külastasime sugulastega Ema juubeli raames Vormsi saart, tutvusime kultuuriväärtustega, suhtlesime kohalike inimestega ning loomulikult pidasime Ema juubelit.

Reforminoorte suvepäevad Kivi puhkemajades. Foto: erakogu

9.-11. juulini osalesin reforminoorte suvepäevadel Tartumaal. 11. juulil toimus juba traditsiooniline (10. juubel) ameerika autode šõu Haapsalus.

Ameerika autode kiirendusvõistlus Haapsalus. Foto: erakogu

Evald Okase muuseumi hoovis võis juuli keskpaigas osa saada kuuma klaasi sümpoosionist. Samuti uhkeks traditsiooniks kujunenud Viljandi folk jättis selgi aastal unustamatu mulje. Omanäoline klubimuusikaüritus Airport Jam on end aastatega veidi devalveerinud, kuid meelitas hulgaliselt klubimuusikaaustajaid kokku selgi aastal.

Airport Jam 2010. Foto: erakogu

16. juulil käisime Maaelu Edendamise Sihtasutuse nõukoguga Alatskivi lossis. Lisaks tavapärasele nõukogu koosolekule, kus otsustasime maaelu toetavate projektide üle, vaatasime õhtul ka seal peetavat etendust "Vihurimäe", Marko Matverega peaosas.

Šoti stiilis Alatskivi loss. Foto: erakogu

21. juulil külastasime arendusjuhi Tõnu Parbusega Vormsit ning asutasime Reformierakonna Vormsi piirkonnaorganisatsiooni. Nüüd on Reformierakonnal Läänemaal kõikides omavalitsustes piirkonnad olemas.

Töö ja vile käivad koos. Vormsil piirkonda asutamas. Foto: erakogu

24. juulil osalesin Lihulas Läänemaa eakate suvepäevadel, kus tervitasin ning kiitsin meie tublisid pensionäre aktiivsuse eest.

Mudas. Foto: Einar Luik

Samal päeval püstitasin ühes 50 teise julgega mudavannide võtmise Guinessirekordi. 51 inimest korraga mudavannis 15 minutit järjest. Kuigi ilm oli jahe ja tuuline, oli see unustamatu elamus meie võrratul promenaadil.
Vaata ka videot SIIT!

Olavipäevaüritused Vormsil on saare kultuurisuve tipphetk. 31. juulil osalesin selle raames ka Vormsi saare üldkoosolekul, kus päevakorras tuulepargi rajamine saarele. Oma sõnavõtus rõhutasin, et Vormsi peab jääma looduslikult kauniks puhke- ja elupaigaks. Tuuleparke ja tehnorajatisi tehtagu mujale.

Punane- ei tuulepargile Vormsil. Foto: erakogu

1. augustil esines Haapsalu linnuses Jaan Tätte ühes Marko Matvere, Marja Liis Ilusa ning Liisi Koiksoniga. Selle suve ilusaim kontsertelamus.

Jaan Tätte tõi linnuse puupüsti rahvast täis. Foto: erakogu

Maaelu Edendamise Sihtasutuse nõukogu augustikuine istung toimus Maaülikooli ruumes Tartus.

Erakonnakaaslasest Maaülikooli rektor Mait Klaassen. Foto: erakogu

Selleaastane suvi on olnud võrratult ilus. Tänu kenadele ilmadele on olnud võimalus ka edukateks võistlusteks ning üsna mahukateks treeninguteks. Kuuma juuli- ja augustikuusse on jäänud mitmeid võistlusi- 3000m takistust Haapsalus, jooks ümber Pühajärve, elu esimene triatlon kodulinnas Haapsalus ning Viru-Nigula rahvajooks.

Loomulikult ei saa mainimata jätta selle suve spordi suursündmust- jalka MM-i! Tubli Hispaania. Kuigi pöidlad olid sel korral Brasiilia jaoks peos.