Intervjuu Lauri Luigega: Üritame Paypega maailma vallutada

Uudisteportaal laanlane.ee tegi minuga intervjuu meie mobiilse rahakoti Paype arenduse teemal

Läänlaste Heiko Liivi ja Lauri Luige telefonirakendust Paype on esimeste päevadega alla laaditud 4500 korda ja Iphone’i poes on see Eestis kerkinud populaarseimaks tasuta rakenduseks. Möödunud nädalal esitletud rakendusega loodavad mehed vallutada maailma.

Paype saab iga nutitelefoniomanik tasuta oma telefoni laadida. Rakendusest leiab ta nimekirja kaupmeestest, kelle mobiilse kliendikaardi saab telefoni kaudu endale lisada. See on lihtne, käib paari klahvivajutusega. Edaspidi ei ole enam tarvis näiteks Estraveli kliendikaarti taskus kanda, sest kaupmehe juures saab telefoniga end tuvastada ja sellest piisab.

Mobiilse rahakotiga on esimeste seas liitunud näiteks Estravel, Apollo, IM Arvutid, ERSO, PÖFF, Sangar, Marat, Reval Café, Tallinn Dolls ja teised.

Lauri Luik, telefoniomanikule on Paype mugav ja tasuta, aga mis teie kui loojad sellest saate? Kuidas te raha teenite?

Iga kaupmees, kes pakub oma mobiilset kliendikaarti Paype kaudu, tasub meile teenuse ülalhoidmise eest kuutasu. Kliendile tehtud personaalse pakkumise pealt on samuti nö unikaalse kliki tasu. See ongi kogu meie ärimudeli loogika.

Ärimudel hakkab end ära tasuma, kui kaupmehi on vähemalt 50 ning kasutajaid kümnetes tuhandetes. Selle poole me ka püüdleme. Eesti on alustamiseks ideaalne paik, kuid siit tuleb kindlasti edasi liikuda.

Apple tegi iPhone’ile oma Pay ja küllap on teisigi sarnaseid rakendusi. Mis on teie eripära?

Osaliselt oleme samas turusegmendis tõesti, aga Apple Payle saavad vähesed ligi. See töötab ainult iPhone 6 peal ja hetkel veel vaid USA-s teatud kohtades. Oleme Paype arendanud teadlikult nii, et seda saaks kasutada kõikide nutitelefonidega, nii iOS-i, Androidi ja lähitulevikus ka Windowsi platvormi peal. Info edastamise meediumina kasutame kõrgsageduslikku heli (Paype Sound), mis kannab endas krüpteeritud nö võtit. Delikaatset informatsiooni telefonis ei hoita, kõik oluline on serverites ja kõrgelt turvatud. Kui NFC tehnoloogia nõuab paljudel juhtudel eraldi kiibi installeerimist telefoni, siis Paype Sound ei nõua mingit eelnevat seadistamist, sest kõlar ja mikrofon, mida meie tehnoloogia kasutab, on kõikidel telefonidel niikuinii olemas. See on meie tehnoloogia suur eelis NFC ees.

Kõrgsagedusliku heliga informatsiooni edastamist on tehtud ka varem. Näiteks on mõned arendused Lõuna-Koreas, aga ka USA-s. Google ostis hiljuti ühe startupi, mis arendas analoogset tehnoloogiat ning nüüd rakendatakse seda nt internetipanka sisselogimisel PIN-kalkulaatori asendajana.

Kui Apple töötas Pay välja ainult makselahendusena, siis meie plaan on integreerida nutiseadmesse nii lojaalsusprogramm ehk kliendikaardid kui ka maksed. Just lojaalsusprogramm, mis võimaldab kaupmeestel oma kliente paremini tundma õppida ning teha personaalselt neile mõeldud pakkumisi, on Paype üks olulisi funktsioone.

Seega tegemist pole lihtsa rakendusega, mis vahendab kaupmehi, vaid selle taga on eripärane tehnoloogiline lahendus?

Paype Soundi tehnoloogia on suur väärtus ja suhteliselt unikaalne. Teine pool on lojaalsusprogramm, kuhu lisanduvad lähiajal mobiilsed vautšerid, kinkekaardid, piletid jms ning tulevikus ka maksed.

Milline on olnud esimestel päevadel kasutajate tagasiside?

Algfaasis esineb igal rakendusel pisikesi nüansse, mida saab paremaks teha. Seetõttu on ka klientide tagasiside ülimalt oluline. Siiani oleme saanud päris mitmeid häid mõtteid, kuidas äppi kasutaja jaoks veelgi käepärasemaks muuta. Mida rohkem tagasisidet, seda paremaks saab toode.

Kellega te Payped teete? 

Alustasime seda kahekesi koos Heiko Liiviga, kui käisime 2013. aastal Ajujahi konkursil. Tänaseks on meil meeskonnas üheksa inimest – osanikud, investorid ja ka palgalised töötajad.

Meeskond on kasvanud jõuliselt, kuna arendustegevus nõuab suurt tööressurssi. Praegu arendab Paype neli programmeerijat, ülejäänud viis tegelevad muude ettevõtte juhtimist ja arengut puudutavate küsimustega. Lähitulevikus on kindlasti tarvis lisatööjõudu, seda nii maksete integreerimiseks kui ka välisturgudele sisenemiseks.

Kuidas investorid teid vastu võtsid?

Hästi on vastu võetud. Alguses oldi skeptilised, kardeti, et maksete valdkond on algajatele liiga keeruline ja riskantne. Aga õnneks leidsime kaks ingelinvestorit, kellele on meie hulljulge idee algusest peale meeldinud. Ma usun, et nad ei pea pettuma.

Teie rakenduse läbilöögi võti on see, kuidas kaupmees selle vastu võtab.

Kahtlemata on oluline, et kaupmehed meie mobiilse rahakoti teenusega liituksid. Mida suurem on valik, seda väärtuslikum on see kliendile. Samuti on tähtis suur ning aktiivne kasutajaskond. Paype puhul on tegemist tehnilise platvormiga ehk nö mobiilse rahakotiga, mille sisuks on ettevõtete mobiilsed kliendikaardid ning lojaalsusprogrammid.

Kui palju teil kaupmehi praegu on?

Laupäevase seisuga on 14 ja järgmine-ülejärgmine (sel – toim) nädal peaks viis juurde tulema. Töötame selle nimel, et igal nädalal liituks uusi kaupmehi. Esimene suur samm on lansseerimisega astutud, kuid järgnev arendus on eluliselt oluline selleks, et nö tiivad kandma hakkaksid. Kõik kaupmehed on meie teenusega liituma oodatud. Suure kliendibaasiga ja tuntud jaekaubandusettevõtted on mobiilse rahakoti arengu seisukohalt üliolulised, sest tarbija kasutab nende lojaalsusprogramme igapäevaselt.

Kategooria: Blogi Kommentaare: 0

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga